Luk

Efterårets ’Kræft er ikke for børn’ kampagne er startet

Kampagnen ’Kræft er ikke for børn’ er i fuld gang. Frem til jul er det muligt at deltage i en række fundraisingaktiviteter, som indsamler midler til børnekræftområdet.

23. november 2022
Lise Atzen Bjerregaard, Kampagneansvarlig for 'Kræft er ikke for børn'
Tre julefigurer med fodbolde

Årets julefigurer er inspireret af VM i herrefodbold og kan nu købes i webshoppen.

Rørende personlige historier
Gennem de næste to måneder vil børn, unge og familier fortælle deres personlige historier om kræft på Kræftens Bekæmpelses Facebook og Instagram. Personerne deler deres historier for at sætte fokus på børnekræftområdet og støtte op om indsamlingen af midler til området. Samtidig vil familierne også gerne vise andre, der er igennem lignende forløb, at de ikke er alene.

Lutter skønne juleprodukter til salg
Kræftens Bekæmpelses webshop bugner af nye fine produkter, som støtter ’Kræft er ikke for børn’ kampagnen. Eksempelvis kan man for fjerde år i træk købe den sjove humørkalender ’Børnelogik’ med citater fra børn, som kan give danskerne et smil på læben hver dag i 2023. Til hvert citat hører en lille illustration, og disse er i år tegnet af tre nye tegnere: Kamilla Wichmann, Sofie Kampmark og Marianne Pihl.

Årets julefigurer er også landet i webshoppen – og er igen topaktuelle. VM i herrefodbold spilles for første gang nogensinde i november-december, og derfor består de tre julefigurer i serien – julemanden, rensdyret og snemanden - selvfølgelig af et stærkt dansk VM fodboldhold.

Webshoppen indeholder en hel kategori med hyggelige nye juleprodukter. Derudover er der kommet en lang række nye plakater til børn og voksne i webshoppen, så man kan finde en gave til enhver lejlighed, uanset om det er adventsgaver, kalendergaver, mandelgaver, værtindegaver eller julegaver, man mangler.

Se mere her.

Humørkalenderen kan også købes hos en række eksterne forhandlere, i Kræftens Bekæmpelses Genbrugsbutikker og i receptionen på Strandboulevarden, hvor julefigurerne også kan købes.

Juleprodukterne markedsføres fra denne uge på de digitale medier, på Kræftens Bekæmpelses egne medier samt gennem PR til livsstilsmagasiner.

Erhvervslivet bakker op
Erfaringerne gennem årene viser, at mindre virksomheder i Danmark meget gerne støtter kampagnen. Kræftens Bekæmpelses telemarketing afdeling kontakter derfor fra i morgen og frem til jul  40.000 mindre virksomheder for at tilbyde erhvervspartnerskaber, som støtter ’Kræft er ikke for børn’.

To større, stærke brands bakker også op. REMA 1000 og DFDS sælger produkter, som støtter kampagnen.

Spørgsmål
Har du spørgsmål til kampagnen, er du velkommen til at kontakte Lise Atzen Bjerregaard, Fundrasing & Medlemmer, på
tlf. 3525 7955 eller lisea@cancer.dk.