Luk

Flotte resultater for årets sol-indsats

Solfrivillige landet over har været vældig flittige igen i år. Vi har nået næsten 19.000 børnehavebørn via 'Den lokale soluge', og der har været rift om 'Skyggehyggepakkerne'.

14. september 2019
FOREBYGGELSE & OPLYSNING

Skygge, solhat og solcreme er de tre råd i solkampagnen. Foto: Forebyggelse & Oplysning.

Det kan godt være, at årets sommervejr ikke var ligeså solrigt som sidste år, men det er stadig vigtigt at passe på sin hud. Igen i år har I været rigtig flittige med solkampagnen, og det er lykkedes at komme ud til mange med budskabet om, at man skal passe på solens stråler, og at man skal beskytte sig.

Med indsatsen 'Den lokale soluge', hvor både frivillige og institutioner selv kan afholde soltema i børnehaverne, har vi i år nået næsten 19.000 børn landet over – hvilket er en del flere end de ca. 15.000 sidste år.

Der har også været riv i 'Skyggehyggepakkerne', som allerede blev udsolgt i juli. Derfor ved vi, at solfrivillige har været ude og afholde mere end 150 events landet over – og været til stede i zoologiske haver, ved Stafet for Livet, ved markeder, til Pride Festival samt andre festivaller og endagsarrangementer.

Tak for den flotte indsats!

Læs her om frivillige, der smurte nordjyder ind i solcreme til 'Vesterhavsrock'