Luk

Forårets 'Kræft er ikke for børn'-kampagne er i gang

Kræftens Bekæmpelses nye fundraisingkampagne 'Kræft er ikke for børn' ruller endnu en gang. Kampagnen har fokus på børn, unge og kræft og blev første gang lanceret op til jul 2018. De kommende to måneder kører næste del.

29. april 2019
FUNDRAISING & MEDLEMMER
Spis & Støt restaurantfestival

Som noget nyt er restaurantfestivallen Spis & Støt blevet en del af 'Kræft er ikke for børn'. Foto: Spis & Støt-kampagnen

Normalt går gourmetmad og børn ikke hånd i hånd, men i år forener Kræftens Bekæmpelse og DinnerBooking netop det i restaurantfestivalen Spis & Støt. Her kan danskerne fra 30. maj-8. juni spise på nogle af landets bedste restauranter og støtte indsatsen 'Kræft er ikke for børn'. 

Spis & Støt
Restaurantfestivalen Spis & Støt, som Kræftens Bekæmpelse, DinnerBooking og restauranter over hele landet står bag, kører for 5. år i træk i år. Som noget nyt er restaurantfestivallen blevet en del af 'Kræft er ikke for børn'. Spis & Støt startede onsdag 25. april med VIP-billetsalg til Kræftens Bekæmpelses fordelsprogramkunder og faste bidragydere samt til DinnerBookings VIP-kunder. Og nu er salget åbnet op for alle andre, inkl. Kræftens Bekæmpelses medarbejdere og frivillige.

Der er igen i år tre priskategorier for en 3-retters menu, nemlig til 250 kr., 500 kr. og 750 kr., og hvor støttebeløbet til 'Kræft er ikke for børn' er henholdsvis 40 kr., 80 kr. og 120 kr. Der kan vælges mellem 60 toprestauranter rundt om i landet. Selve restaurantfestivalen foregår fra 30. maj til 8. juni – og billetsalget sker på Spis & Støts hjemmeside.

Spis & Støt billetsalget støttes op af markedsføring på de digitale medier, i Kræftens Bekæmpelses og DinnerBookings egne medier samt af en større PR-indsats. 

Sms-gættekonkurrence
Danskerne kan også støtte 'Kræft er ikke for børn' med 100 kr. og samtidig deltage i konkurrencen om en rejse til Mauritius for 2 voksne og 2 børn til en værdi af 68.000 kr. Man kan deltage i konkurrencen ved at svare på et spørgsmål og sende en sms til 1220. Konkurrencen løber frem til og med 11. juni 2019. Vinderen trækkes 12. juni 2019 og får direkte besked. 

Ansatte ved Link Mobilty A/S, Discovery Travel og Kræftens Bekæmpelse og alle de ansattes husstande må ikke deltage i konkurrencen. Frivillige i Kræftens Bekæmpelse må gerne deltage.

Konkurrencen markedsføres på de digitale medier og i Kræftens Bekæmpelses egne medier. Læs mere om konkurrencen på Kræft er ikke for børns hjemmeside

Øvrige aktiviteter
Igennem de næste to måneder vil der komme andre aktiviteter med fokus på børn, unge og kræft. Der vil f.eks. være en del posts at finde på Kræftens Bekæmpelses Facebook og Istagram, hvor familier og børn fortæller deres personlige historier om at have eller have haft kræft. Der vil også blive sat fokus på et nyt forskningsprojekt med professor Kjeld Schmiegelow fra Rigshospitalet, som der samles øremærket ind til. 

To af kampagnens stærke erhvervspartnere, nemlig Rema 1000 og DFDS gennemfører også kampagneindsatser og sælger produkter, hvor en del af salgspriserne går til det vigtige arbejde med børn og unge.

Spørgsmål
Har du spørgsmål til kampagnen, er du velkommen til at kontakte Lise Atzen Bjerregaard på tlf. 35 25 79 55 eller lisea@cancer.dk eller Malene Jacobsen på tlf. 35 25 75 95 eller malja@cancer.dk.