Luk

Kampagnen ’Kræft er ikke for børn’ starter igen

Vi sætter endnu en gang fokus på fundraising til børn og unge, der er ramt af kræft. Fra mandag den 2. november og frem til nytår vil der være forskellige indsamlingsaktiviteter.

2. november 2020
FUNDRAISING & MEDLEMMER
Ronja på 6 år

Ronja på 6 år er et af de børn, man kan møde i forbindelse med kampagnen 'Kræft er ikke for børn'. Fotomontage: Kræftens Bekæmpelse.

Glæden over danskernes imponerende opbakning til Knæk Cancer i denne særlige coronatid har ikke lagt sig endnu. Og i år tildeles børnekræftområdet igen en flot andel af pengene fra Knæk Cancer. Blandt andet går 2 mio. kr. til forskning i hjernekræft hos børn, 7,5 mio. kr. til Røgfri Fremtid for at sikre, at ingen børn og unge ryger i 2030 – og Børnecancerfonden modtager for 6. år i træk 6 mio. kr. Det er så flot.

Men der er langt flere projekter og initiativer på børne- og ungekræftområdet, end at de alle kan få penge af Knæk Cancer.

Derfor starter fundraisingkampagnen ’Kræft er ikke for børn’ nu igen. Kampagnen løber frem til nytår med flere forskellige aktiviteter.

I løbet af de næste to måneder vil børn, unge og familier fortælle deres personlige historier om kræft på Kræftens Bekæmpelses Facebook og Instagram. Personerne deler deres historier for at sætte fokus på børnekræftområdet og støtte op om indsamlingen af midler til området. Samtidig vil familierne også gerne vise andre, der er igennem lignende forløb, at de ikke er alene.

Humørkalenderen ’Børnelogik’ er på gaden
En af måderne, danskerne kan støtte på, er at købe humørkalenderen ’Børnelogik’. Vi gentager nemlig succesen fra julen 2019 med en humørkalender, der kan give danskerne smil på læben hver dag i 2021. Kalenderen består af 365 sjove og finurlige citater fra børn med tilhørende illustrationer. Citaterne er sendt ind til Kræftens Bekæmpelse fra forældre og bedsteforældre i hele Danmark i foråret 2020.

Humørkalenderen.

Humørkalenderen er fyldt med søde citater fra børn. Foto: Kræftens Bekæmpelse.

Humørkalenderen kan købes hos Salling Storcenter, H.J. Hansen Vin, Luksusbaby.dk og udvalgte boghandlere. Købes kalenderen i en fysisk butik, koster den 149 kr.

Kalenderen kan også købes i Kræftens Bekæmpelses webshop til 149 kr. (100 kr. for kalenderen plus porto på 49 kr.):

Humørkalender 2021

Kalenderen er en fin ide både som adventsgave, kalendergave, mandelgave, værtindegave og julegave.

Kalenderen markedsføres på de digitale medier, i Kræftens Bekæmpelses egne medier samt gennem PR til livsstilsmagasiner.

Det Store Julelagersalg
Også i år rydder vi op på webshoplageret og sælger derfor i uge 47 ud af en masse fine julevarer og andre gode produkter. Så hold øje med webshoppen – der vil være gode penge at spare.

Det Store Julelagersalg markedsføres til danskerne gennem Fundraising & Medlemmers elektroniske nyhedsbrev og på de digitale medier.

Vi drømmer alle om at rejse
Danskerne kan også støtte ’Kræft er ikke for børn’ med 100 kr. og samtidig deltage i konkurrencen om et rejsegavekort på 50.000 kr. til Atlantis Rejser. Vi drømmer alle om at rejse, selv om det lige nu er svært at komme afsted. Derfor gælder gavekortet også i 3 år, så vinderen senere kan få glæde af det.

Man deltager ved at svare på et spørgsmål og sende en sms til 1422. Konkurrencen løber fra i dag og frem til 30. december 2020. Vinderen trækkes 31. december 2020 og får direkte besked.

Ansatte ved Link Mobilty A/S, Atlantis Rejser og Kræftens Bekæmpelse samt alle de ansattes husstande må ikke deltage i konkurrencen. Frivillige i Kræftens Bekæmpelse er meget velkomne til at deltage.

Konkurrencen markedsføres på de digitale medier og i Kræftens Bekæmpelses egne medier i hele konkurrenceperioden. Læs mere om konkurrencen her:

SMS og vind et rejsegavekort på 50.000 kr.

Erhvervslivet bakker også op
Derudover ringer Kræftens Bekæmpelses telemarketing afdeling fra i dag og frem til jul til 40.000 mindre virksomheder for at sælge erhvervspartnerskaber, som støtter ’Kræft er ikke for børn’.

Kampagnens største erhvervspartner REMA 1000 bakkede også stort op i sidste uge, hvor de solgte en lang række produkter, hvor en del af salgspriserne går til det vigtige arbejde med børn og unge.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål til kampagnen, er du velkommen til at kontakte Lise Atzen Bjerregaard i Fundraising & Medlemmer på mobil 20 25 36 63 eller mail lisea@cancer.dk.