Luk

Nu kan alle igen modtage e-mails fra Kræftens Bekæmpelse

Nogle få frivillige har oplevet ikke at kunne modtage e-mails fra Kræftens Bekæmpelse. Problemet er nu løst, men er du mod forventning stadig berørt af problemet, kan du læse mere her i nyheden.

17. november 2021
PATIENTSTØTTE & FRIVILLIG INDSATS

Enkelte frivillige har haft problemer med, at de hverken modtog nyhedsbreve eller e-mails, når de var i kontakt med medarbejdere fra Kræftens Bekæmpelse. Vi har nu identificeret udfordringerne og kommer med løsninger herunder. 

Det har vist sig, at mails fra Kræftens Bekæmpelse automatisk blev afvist hos modtageren, hvis modtageradressen ligger på et af YouSees 21 domæner. Det drejer sig f.eks. om mailadresser, som slutter på @privat.dk, @youseepost.dk, @mail.dk.

Mailen landede derfor hverken i spam- eller indbakken. Vi har været i dialog med YouSee om dette, og de har nu bekræftet, at alle e-mails sendt fra Kræftens Bekæmpelse igen kan modtages. 

Særligt for Hotmail og Gmail

Såfremt du har en mailadresse hos domænet Hotmail eller Gmail, skal du selv aktivt i dit mailprogram sige ja til, at vi må sende dig mails fra @cancer.dk. 

Der gør du ved at følge vejledningerne, der linkes til herunder. 

Vejledning til Hotmail - du finder den konkrete vejledning i menupunktet Afsendere og modtagere, der er tillid til.:

https://support.microsoft.com/da-dk/office/bloker-eller-tillad-indstillinger-for-u%C3%B8nsket-mail-48c9f6f7-2309-4f95-9a4d-de987e880e46

Vejledning til Gmail:

https://support.google.com/mail/answer/7015314?hl=da&co=GENIE.Platform%3DDesktop#zippy=

Oplever du fortsat problemer?

Skulle du mod forventning stadig ikke modtage relevante e-mails, kan du skrive til frivillig@cancer.dk