Luk

Vil du være med til at sikre nye og bedre it-værktøjer til frivillige i Kræftens Bekæmpelse?

Vi har brug for dig og din lokalforening til at sikre, at alle frivillige i Kræftens Bekæmpelse får de bedste it-værktøjer. Som frivillig testbruger får du mulighed for at afprøve den nye cancermail og teste digitale møder. Du vil blive sat grundigt ind i værktøjerne, og din feedback vil blive brugt til at få skabt de bedste brugervenlige it-løsninger til alle frivillige

1. oktober 2021
Patientstøtte & Frivillig Indsats

Nu sker det! Det, som mange af jer længe har ventet på: Kræftens Bekæmpelse giver alle jer uundværlige frivillige mulighed for at få en cancermail, så I kan sende sikre mails. I vil også få en Teams-licens, der giver jer mulighed for at afholde digitale møder.

Vi glæder os til at kunne rulle de nye tiltag ud som en del af den digitale udvikling i foreningen. Med bedre it-værktøjer vil det blive lettere at være frivillig.

Fordelene ved de nye it-værktøjer vil blandt andet være:

• Sikker afsendelse af dokumenter og billeder (overholdelse af Dataloven), som gør korrespondancen mellem frivillige og interne medarbejdere i Kræftens Bekæmpelse mere enkel.
• Frivillige vil kunne kommunikere mere professionelt med offentlige myndigheder og eksterne parter, når der f.eks. skal udføres politisk arbejde.
• Frivillige vil selv kunne koordinere digitale møder med andre frivillige og samarbejdspartnere.
• En cancermail kan være en fordel ift. tilmeldinger til arrangementer i Kræftens Bekæmpelse.

Vi har brug for dig til at teste de digitale løsninger
For at vi kan komme i mål, har vi brug for hjælp fra dig og din lokalforening. Vi starter et pilotprojekt, hvor vi tester løsningerne af sammen med frivillige brugere - måske det er noget for dig eller for hele din lokalforening?

Som frivillig testbruger er du med til at styre projektet sikkert i havn, inden vi ruller det ud til dine øvrige frivillige kolleger. Mens projektet kører kan vi f.eks. finde på at spørge dig om følgende:

1. Vil du oprette et digitalt møde og invitere nogle deltagere?
2. Vil du skrive en testmail og sende den?
3. Vil du prøve at logge ind her?
4. Var vejledningen, du fik, detaljeret nok?

Hvornår foregår det og hvor meget tid skal du bruge?
Vi starter projektet i oktober 2021 og det kører indtil februar 2022. I den periode skal du forvente at bruge lidt tid på test og tilbagemelding.

I en uge kan det være én time og i andre uger skal du ikke bruge tid på det.

Du vil få kyndig vejledning i hvordan og hvad du skal teste, og vi vil stå parat til at hjælpe dig, hvis du løber ind i udfordringer.

Meld dig til her
Send dit navn, mail og telefonnummer til projektleder Anne-Marie Juhlin på mail: juhlin@cancer.dk – så hører du fra os, når projektet starter op.

Vi håber meget, du har lyst til at være med – vi kan ikke gøre det uden dig.